Geef vertrouwen in tijden van wantrouwen



Als ouder weet je dat er een moment komt waarop je moet leren loslaten. Dat moment komt snel. Zodra kinderen van kruipen naar lopen gaan, is het risico op vallen groot. In plaats van alleen risico's te vermijden, is het belangrijk om vertrouwen te geven. Zonder je hand vast te houden, leren ze lopen en ontdekken ze een nieuwe wereld op een andere hoogte.

Dit proces van vertrouwen geven herken ik ook bij nieuwe klanten die met reviews aan de slag gaan. De eerste stappen zijn vaak moeilijk, en ze zoeken naar een hand die hen de weg wijst. Maar zodra ze ontdekken hoe leuk het is om zelf aan de slag te gaan en ze mooie content hebben voor sociale media, gaat het steeds meer vanzelf. Je wilt juist laten zien dat tevreden gasten echte ervaringen delen.

Er is regelmatig discussie over de betrouwbaarheid van reviews, en ik begrijp het wantrouwen goed. Fraude is altijd een risico en nooit volledig uit te sluiten. Maar waarom zou je frauderen als je zoveel passie stopt in het tevredenstellen van je gasten? De kwaliteit van je gastvrijheid blijkt vanzelf uit de reviews.

Je bent trots op deze eerlijke feedback. Het is vaak persoonlijk en meer dan alleen een schouderklopje. Bij MeetingReview doen we al 10 jaar ons best om de betrouwbaarheid van de website en reviews zo hoog mogelijk te houden. Alle reviews worden door mensenogen gecontroleerd op echtheid. We zijn uniek doordat we een transparante en gewogen score van de afgelopen vier jaar laten zien.

Wij geven onze deelnemers het vertrouwen, want ruim 95% van de ervaringen zijn echt. Net zoals kinderen in het begin vaker vallen, gaat het daarna door vertrouwen steeds beter.

NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Auteur: Marco Kole

Tags: MeetingReview Reviews Marketing
Algemene voorwaarden | privacy statement